sobota 30. června 2018

Moje nové retro úlovky do knihovničky



Milé děti, tak nám začaly prázdniny. Jupí! Tedy... já už žádné prázdniny nemám, ale stejně se na ně každý rok zas a znovu těším. Jsou prostě tak nějak ve vzduchu, jsou cítit všude. A mě přepadá nostalgie... Možná i proto bude dnešní článek tématicky takový celý prázdninový. Mám tu totiž pro vás zase nějakou tu inspiraci do dětské knihovničky... a vlastně tak trochu i výzvu k tomu, abyste častěji navštěvovali antikvariáty. Jednak tím šetříte přírodu, ale HLAVNĚ můžete objevit opravdové poklady, graficky zdařilé kousky pro malé čtenáře, a to doslova za pár korun.

Pro mě jsou návštěvy bazarů - ať už těch kamenných, nebo internetových, takové malé dobrodružství - co tam najdu tentokrát? Je to vlastně takový lov. Asi si tím uspokojuju nějaké animální pudy, nebo nevím :-D Pokaždé si s nevýslovnou radostí odnesu domů nějaký ten nový/starý kousek a zároveň je mi trošku smutno z toho, když si uvědomím, že před nějakými třiceti, čtyřiceti lety, měla velká většina knih pro děti opravdu uměleckou hodnotu. Dneska aby ty pěkné člověk opravdu hledal a navíc ještě pořádně provětral peněženku. Takže TŘIKRÁT SLÁVA ANTIKVARIÁTŮM! A co jsem tedy ulovila tentokrát? Pojďte se podívat!


Je nám dobře u vody (autor Jiřina Drtinová, ilustrace Zdeněk Kondelík)

Leporelo s jednou dlouhou básničkou o tom, jak jedou děti na tábor a co všechno v lese zažívají. Uznávám, že takto dlouhý souvislý text je ještě na Madlu trošku moc, ale zatím aspoň prohlížíme hezké obrázky a povídáme si o nich. Časem se třeba básničku bude chtít naučit (i když v současnosti stále vede Hrubín!)





Na každé stránce v knížce té se o lvech a zvěři dočtete (autor Vladimir Majakovskij, ilustrace Věra Faltová)

Krátké a docela vtipné rýmovačky o zvířátkách. Tohle číst zvládáme :-) Ale já ji koupila hlavně kvůli obrázkům - jsou prostě úžasné! Cena asi tak 30 korun...






Povídej, kdo co dělá (ilustrace Jaromír Zápal)

Tuhle útlou knížečku jsem pořídila v Ostravě v jednom zapadlém antikvariátu. Vlezla jsem tam jen tak na čumendu, jestli mě něco během pěti minut "necvrnkne do nosu", což se sice nestalo, ale když se mi milá prodavačka začala velmi ochotně věnovat a pátrat po titulech pro nejmenší, kterých tam vlastně ani moc neměla, bylo mi líto se hned otočit na patě a odkráčet. Paní se velmi potila, protože i u patnáctého kousku jsem zakroutila hlavou. Moc textu, málo obrázků. Nakonec s posledním vypětím sil vyhrabala toto. A je to terno! Já ji miluju - je to můj favorit. A Madlenčin taky! Knížka nemá VŮBEC ŽÁDNÝ text - jen pět dvoustránkových obrázků a dva menší - vepředu a vzadu. Jsou na nich lidé - hodně lidí. V různých ročních obdobích a při různých aktivitách. Vyfotila jsem Vám mé nejmilejší stránky. Ty prázdninové! :-) Ilustrace od Jaromíra Zápala jistě znáte z populárního Neználka a nebo z mého staršího příspěvku (na konci článku TADY.




Tahle stránka je moje srdeční - ach, léto!

Tohle je titulka. Nemohla jsem si ji odpustit. Na otázku, co dělá chlapeček vpravo dole
mi Madla odpověděla: "uklízí bondel z pískoviště hláběma!" Má v tom jasno! :-D


Adam a Otka (autor Bohumil Říha, ilustrace Jitka Kolínská)

Tuhle knížku jsem - stejně jako první dvě - zakoupila zcela náhodou na sobotním bazárku na Zelňáku v Brně. Je pro starší děti. Pro školáky. Třeba jako první čtení. Koupila jsem ji na pak. Ale nemohla jsem odolat kombinaci prázdninového tématu a pěkných ilustrací. Je o dvou sourozencích ze vsi, kteří jedou na prázdniny k tetě do Prahy - do velkoměsta! Sama jsem ji zatím nečetla, ale už se na ni moc těším. Znáte ji? ;-)




Ve starých knížkách člověk objeví lecjaký poklad. Třeba propustku z práce,
kterou si tu zapomněl jakýsi soudruh :-)...

Žádné komentáře:

Okomentovat